max åtta slag per bana


jag har, eller åtminstone hade jag en teori om att

ingen längre säger långgolf om golf, utan bara golf.

att långgolf var något man sade, då det bara var

överviktiga direktörer och arnold palmer som spelade.

på den tiden då en golfrunda lika gärna kunde innebära

en timmas plågsam förströelse på en skitig och

taskigt målad minigolf-bana.


jag är, eller åtminstone var, helt övertygad om att de flesta

golfspelare skulle bli besvikna.  ifall jag efter att ha plockat

upp dem en julimorgon i svinottan för en stunds golf,

sedan kört dem till frasses camping.


men så googlade jag på långgolf och fick 2260 träffar.

-----------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0