plocka äpplen


igår såg jag en film om olle ljungström.

det var en intressant skildring av en

snubbe som levt och lever hårt.

filmen gick i moll. hade det inte varit

för slutet, där man ser en glad olle ströva

på tomten utanför sitt nyinköpta hus. kunde

man lätt fått uppfattningen om att det handlade

om en olle som redan gått ur tiden.

se den gärna på svt.play.


att träna och bry sig om sin kropp, är en trend

som envist biter sig kvar. idag tränar alla. eller

såhär, alla som tränar berättar det för sin omgivning.

att träna är status, på samma sätt som att tvätta sig

var status då tvålen var ny.

självklart är det så, att det är både sunt och klarsynt

att bry sig om sin kropp och hälsa. ändå är jag övertygad

om att allt färre människor skulle ägna sig åt träning,

ifall de inte fick berätta det för sina bekanta. eller ja,

det behöver inte nödvändigtvis vara bekanta. jag har

läst flertalet handlingar från människor som sökt jobb.

inte sällan nämns intresset för spinning, före färdigheterna

för jobbet. därför är det så befriande att ibland höra

människor som inte ägnar en tanke åt träning, utan

istället delar med sig av receptet på en god gräddsås.

vilket osökt får mig in på ett stickspår, mat. jösses djävlar

vad trendigt det är att berätta hur nyttigt och fettsnålt

man äter, mer om det en annan gång.


nämnde jag att jag skall träna ikväll?


- - - - - - - - - - -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0