bioenergi


gårdagens gala var en guldbaggegala med glans, en orgie i g.


baggejuryn (inte den i idol) har ganska svennig smak

kan man tycka. de hyllar och prisar millenniumtrilogin och

malmros crazyfilm medan de vänder den smala filmen ryggen.

inte vet jag, kanske är det korrekt.

 

johan glans var bättre i år. hans oneliners var

träffsäkra och fnissroliga… fares fares fares

 

är sven-bertil taube död? jo jag såg att han satt

i publiken, men jag frågar igen – är han död?

 

sen är det kul att se tävlingen bland de fina skådisarna,

om vem som kan se mest ointresserade ut.

 

yvonne lombard satt och snörpte på munnens tills

det att man visa bilder på skådisar som kolat vippen

under året. då sken hon upp och tindrade mot skärmen,

som om hon drömde om att få var med.

 

han som vann pris för bästa manliga skådespelare, fan vad

rättvist. jag har glömt vad han heter och har inte sett filmen.

men jag är säker på att han är bra.

 

delar man inte ut något bergman-pris längre? åtminstone satt

jag och väntade på att åse kleveland skulle glida in med sin

onaturliga hållning och sitt onaturliga ansiktsuttryck för att säga

något på sin onaturliga dialekt. men icke.

 

synd att galan tappa tempo.

den började i strul-fart, men avslutades

i det sjunde inseglet-takt.

-----------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0