fem veckor, fatta vad skönt...


jag kan inte ansvara för mitt handlande gentemot

nästa människa som totalt okritiskt och oresonligt

kräks upp sin kärlek till thailand framför mina fötter.


nej. jag har aldrig varit i thailand.

men jag har heller aldrig tidigare behövt lyssna

till så många människors fanatiska återgivning

av sin senast drömsemester till:

koh chang, koh man nok, koh samui,

khao lak, koh lanta, kao fjing, fjång,

ping, kao pong, sling, slang, fjing

kao rang....pang, pang, pang...

det sista var ljudet från min smith & wesson,

då jag pepprar skallen på den fånigt

flinande thailandsresenären.


jag skall då fan aldrig åka dit.


för övrigt så anser jag att laleh är för svensk

musik, vad zlatan är för svensk fotboll.

unik, utsökt och underbar.

- - - - - - - - -- --- --- --- --- ----- ---- --- ------- --


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0