omvärldsanalys


daniel hoevels är namnet på den svenska

skådespelare som skar sig själv i halsen

under en föreställning i österrike.

då den manipulerade rekvisita-kniven var

ersatt av en riktig kniv.

"- jag är van att bli sågad, men det

här var något helt annat", säger

daniel i en kommentar.



anita dorazio är årets svensk och flyktinggömmare

därtill. men utnämningen bygger på ett missförstånd

säger anita i en kommentar: "- det är inte alls av

barmhärtighet jag gömmer flyktingar. det handlar

snarare om ett tvångsbeteende  jag burit med

mig sedan barndomen. då började jag med att

gömma nyckel men gick snart över till större grejer.

redan vid nio års ålder hade mitt gömmande spårat ur."


idag har det gått så långt att anita inte längre har någon

som helst kontroll över sitt beteende.

"fjärkontrollen till tv:n, skor av läder, diskproppar,

fiskbetsticken, julklappar och cykelpumpen  är endast

ett axplock av vad jag gömt under åren.

vad värre är att jag inte minns var jag gömde min

man och våra två barn hösten 2003".

säger anita och suckar uppgivet.


- - - - - - - - -- -- - -- - -- - - -- - --  - -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0