keops


nu är det colombianernas tur att stå med lång

näsa, efter att ha blivit blåsta av pyramidspel.


ibland får man känslan av att folk vill bli lurade.

för några år sedan florerade ett norskt pyramidspel

över södra sverige. bekanta och en del vänner till

mig hoppade på tåget.

de förklarade noggrant spelets alla fördelar för mig.

för att inte framstå som arrogant, avböjde

jag vänligen men bestämt.

några av de allra ivrigaste eldsjälarna bearbetade

mig vid upprepade tillfällen.

men bibehållet lugn så svarade jag:

- hur lockade det än låter, så tackar jag nej.


egentligen hade jag lust att svara:

- fattar du inte att det är en djävla bluff som går ut

på att blåsta folk på stålar. upplägget är det samma

sedan början av 1900-talet, och det är enbart

upphovsmännen till spelet som snabbt tjänar kosing.

man måsta vara fullkomligt bombad ifall man inte inser

att det finns en hake, och dessutom försöker

lura in sina familjer och vänner i skiten.

- - - - - - - - - - - - - -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0