x-bert


vad har det tagit åt detta fäderneslands experter?

tv, radio och tidningar (inte kvällspressen naturligtvis)

kontaktar dem för klarläggande och uttalande om

diverse spörsmål.

då förväntar åtminstone jag mig, att man skall

få höra sanningen och späckas med fakta.

jag menar, det är experten som talar.


men inte då.

landets experter har kollektivt förlorat självförtroendet,

eller så finns det inte längre några sanningar i världen.

det mest konkreta du kan få ur en expert idag, formuleras:

- man kan inte utesluta att...

- det finns vissa tecken som..

- man kan inte helt bortse ifrån att...


hala som ålar och mesiga som bobo*, sitter de

 och svamlar ur sig en massa halvfärdiga teorier.


ta bara grissjukan som det ältas så om i media.

vetefan hur många "experter" som till dags datum

uttalat sig. men är det någon som säger något - icke.

nä, nä.

spekulera går bra, men för det behöver man

väl för fan inte vara expert.




* bobo.

sveriges i särklass mesigaste seriehjälte någonsin.

en trollbjörn, ja ni hör ju, som umgås men en

hårig klump, en docka och en poetisk älg.


------------ ---------------- ---------------- -------------


Kommentarer
Postat av: mia

Hahah, jag prenumererade på Bobo när jag var liten! Han var sååå bra och snäll(ok, kanske lite mesig..)

2009-08-28 @ 21:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0