hötorget


aprikosträden finns, aprikosträden finns

bräkenväxterna finns, och björnbär, björnbär
och bromsalt finns och vätet, vätet

cikadorna finns; cikoria, krom
och citronträd finns; cikadorna finns;
cikadorna, ceder, cypress, cerebellu.


är ni impade? tycker ni det är vackert?

skulle just tro det.

men det samlade kultursverige kvider i en

kollektiv orgasm över hur innerlig, genialisk

och känslig ovanstående dikt är.


nu är det inte jag, utan inger christensen som

skrivigt raderna. en dansk poet som kolavippen

för en dryg vecka sedan.


det är inte hela dikten, den är lite längre

och fortsätter i typ samma stil:

"plommon finns, plommon, och palsternacka.

palsternacka finns och purjolök, purjolök

lök finns, på pizza..."

eller nåt sånt.


det finns de som säger att man inte skall

hacka på dem som är döda.

varför då?

jag tycker ovanstående dikt, samt några andra skrivna

av inger som jag ögnat igenom, är skitkassa.


kanske är jag inte kunnig nog på prosa.

--------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: L80

Jag är antingen fullständigt okunnig jag med, eller genialisk för jag tycker att det låter som när jag läser ett recept och går igenom skafferiet för att se vad jag redan har hemma och vad jag måste komplettera med.

2009-01-08 @ 13:44:34
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: Knoll

Du verkar vara lite dum i huvudet tycker jag.

2009-02-20 @ 03:34:39
URL: http://päronpung.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0