sa jag ajö när jag kom?


besökte häromdagen ett köpcenter. passerade då

förbi en butik där tv-spel säljes. vid entrén fanns

ett xbox-spel där man själv fick testa spelet, om

man så önskade.

eftersom jag hade några minuters dödtid till

förfogade, så klev jag in.

2009 års fotbollsspel var vad man fick prova på,

så jag tog tag i en kontroll och försökte mig

på att lira lite grand.

nu är jag ganska oduglig på tv-spel, och blev

därför lite stressad av att butiksägaren gjorde

mig sällskap.

han stod vid sidan om och granskade nyfiket

mitt handlag.

tro det eller ej, efter bara några sekunder så genomför

jag ett prickfritt anfall och avslutar med en riktig strut.

nu fylls jag av självförtroende och kan inte hindra

mig själv från att nonchalant väsa genom mungipan:

- jaha du, det var inte speciellt svårt att göra

mål i det här spelet.

tv-spelsnasaren vid min sida harklar sig försiktigt

och säger sedan:

- nä det är möjligt, men nu är det de andra

laget som du styr.


jag både släppte och förlorade kontrollen

i ett och samma ögonblick. utan ett ord

lämnade jag sedan butiken.


----------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0