bara du slog en signal...


- jag vill tala med anders. (redan stressad och irriterad på rösten)

- här bor igen anders.

- nähä, och vart har jag ring då? (märkbart irriterad)

- fel förmodligen.

- suck (tydligt markerad)

och där efter läggs luren på.


varför saknar så många felringare hyfs?


en lite gulligare variant är denna.

efter det att man svarat så blir det tyst

en lång stund, därefter detta:


- jag sökte anders.

- ja du, här bor ingen anders.

- är du säker på det?

(konstpaus)

- japp, inte en anders.

- men är detta inte 45 47 46 48

- näpp.

- vart har jag ringt då?

- 45 47 48 46.

- ja, det var ju det jag sa.

- nej, du sa 45 47 46 48.

- jaha ja. ja isåfall. har jag nog ringt fel.

- mmm

- ajö då.
- ajö ajö.

- - - - - - - - - - -- - - - -- -- -- -- - - --


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0