you talking to me?


folk gör ju vad som helst för pengar.

kan man enkelt häva ur sig, gärna

med en anklagade ton.

det får åtminstone mig att börja tänka.

vad skulle jag kunna tänka mig att göra

för pengar?

för att det skall bli intressant, så finns

ingen poäng med att dra till med tjugo miljoner.

för det beloppet skulle jag verkligen göra

vad som helst, åtminstone nästan.

därför försöker jag testa mig själv på ett

något rimligare, men dock lockade

belopp – femhundratusen.


skulle jag amputera en arm för femhundratusen?

nix.

ett finger?

näpp.

äta bajs?

never.

sälja min fästmö för en natt?

aldrig i livet.

sitta ett år i fängelse?

sällan.

köra flyktbilen vid ett rån?

nja… eller nej.

 

jag gör verkligen ingenting för pengar, ingenting.

---------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0