bovlån


nu är det dags att förlänga ditt bolån

så står det i brevet från seb.

som om att det handlade om att förnya

prenumerationen av allas veckotidning.


det är det alls inte,

har jag lust att skriva i ett brev och skicka tillbaka.

seb tar det för självklart att jag även

fortsättningsvis tänker låna mina pengar av dem.

det är just den attityden som får mig

att genast vilja byta bank.

 

tänk ifall seb istället skickat ut ett brev där det stod:

ditt bolån behöver förlängas och vår förhoppning

är att du stannar kvar som kund hos oss.

välkommen att besöka din kontakt hos banken,

så att vi tillsammans kan komma fram till en

fördelaktig lösning för dig som kund.


lite långt kanske, men jag kan slipa på formuleringen senare.

 

istället skriver seb:

om jag inte hör av mig innan utsatt datum, så

binds jag på ännu ett år med den ränta som seb

anser vara rimmlig.

 

jag säger bara passa er seb, passa er.

-----------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0