fnurra på tråden


jag som trodde att man var ökänd

bland telefonsäljarna.

men de fortsätter ringa, och jag min

fördomsfulla fan utgår från att de vill blåsa mig.

 

telefonsäljare (som låter ungefär som conny ray,

ifall det är någon som minns den magikern):

-  haj, hur är de med daj?

jag, som genast anar ugglor i mossen:

- mmm, bra.

telefonsäljaren cr:

- jag ringer från gota energi och vill

ge daj ett helgött erbjudande.

- pust.

- du bor la änna i lägenhet idag va?

- mmm

- då kan jag erbjuda dig el till inköpspris och

görlåg månadsavgift. sa jag att det är 100%

grön el, de låter la kanon inte sant…

- oj, det låter ju helt fantastiskt otroligt, rena

rama välgörenheten om du frågar mig.

(ironin går inte fram)

- ja visst, ska vi köra på detta nu?

- ap ap ap, du får nog allt skicka mig lite

mer info kring detta först.

- det kan jag inte.

- inte?

- naj, vi skickar ingen info per post, därför att…

- därför att ni inte har några kuvert?

- naj naj, itte de, klart vi har kuvert...

- men varför kan ni inte bara posta lite info då?

- vi gör inte de längre.

- för att..?

- innan skickade vi ut info om erbjudandet till dom

som ville ha, men sen återkom dom aldrig…

 

ridå.


-- -- -- -- -- --- --- ----- ------ ---- --


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0