post traumatiskt


hej. nu har jag varit och bajsat i din brevlåda igen.

det blev en ganska skalpig kladd i dag också.

denna vecka tror jag nog att jag lyckats klämma ut

närmare ett kilo, bara i din låda.

hälsningar posten.

 

ungefär så känner jag över den direktreklam vi får

med posten – varje dag. döda inte budbäraren,

(brevbäraren i det här fallet) brukar det heta. och visst,

det inte posten själva som spottar ur sig tonvis av

torftiga trycksaker på taskigt papper. min primära

fråga är – vad skall vi ha det till?

 

själv tar jag bunten ur brevlådan, går de tio meterna

till pappersinsamlingen och släpper avskrädet så att

de åter får sällskap av sina bröder och systrar.

det verkar nämligen som de flesta i huset gör

exakt samma sak.

 

men kollar du inte igenom högen efter bra erbjudanden?

är det vissa som frågar. - host, host, bra erbjudanden?

handen på hjärtat, när fick ni senast ett bra erbjudande

via posten?

kom till fiffel & hifi och köp en ny jätteplatt tv, så får du

1000 spänn för din gamla tv.

tjenare. vilket klipp.

jag kan utan att blinka pruta ner samma tv med minst

det dubbla, utan att ha så mycket som ett bildrör som

inbyte. det är väl inget erbjudande? det är trams.

och visst känner man sig lite unik, med tanke på att det

bara är 4 miljoner andra hushåll som får samma möjlighet.

 

att man fortfarande plöjer nere sådana summor i färgat

skithuspapper, tycker åtminstone jag är konstigt.

 

men varför skaffar du inte en sådandäringa lapp med texten:

ingen reklam tack.

av samma anledning som att jag inte bär blåfärgplastade

skoskydd hos tandläkaren - det ser så fånigt ut.

-------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0