år två


alla dessa föräldrar som rusigt häver ur sig superlativ om sina

fantastiska guldklimpar till barn. om hur just deras snorfjärt till

unge skiljer sig från den övriga mänskligheten.

euforiskt på gränsen till besatt så berättar de för alla som kommer

i deras väg, om snorisarnas framsteg kring kostvanor, balans, talförmåga,

avföringsprocedurer, inlärningsförmåga och sovvanor.

det fanns en tid då jag fick kväljningar av att lyssna till småbarnsföräldrars

talade i tungor, om sina barn vankandes i blöjor.

nu är jag själv där.

måste lägga band på mig själv för att inte berätta för brevbäraren om hur

duktigt min son åt på lunchen, eller redogöra för kassörskan på ica hur

han numera kan formulera små meningar.

 

- tyckte farbror polisen att det gick för fort? då skulle farbror polisen

se hur snabbt min son kan springa från sitt rum till toadörren.

jaha, nähä, farbror polisen tycker inte att det hör hit? bannade barnhatare!

 

grattis på födelsedagen min son, din pappa älskar dig.


----------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0