våga göra slut


någon mer än jag som är trött på den filmtrend

som verkar vara för evigt. filmer utan slut.

jo jag vet, slut är svårt. behöver bara se på mina

egna blogginlägg. de har sällan varken början

eller slut. böcker man läser, brukar som regel

ha slut- dåliga slut. vet inte hur många böcker jag

läst och blivit besviken på slutet. förmodligen därför

som jag nästan aldrig läser ut böcker.

då det återstår ungefär ett till två kapitel, så lägger

jag helt enkelt ner boken. när det kommer till böcker

så föredrar jag inget slut alls, framför ett skräpigt slut.

 

men då det kommer till filmer, så är jag av motsatt

åsikt – hellre ett kackigt slut än slutlöst.

senast igår såg jag en film som kändes helt okej.

när jag kurade ihop mig lite extra i soffan för att bjudas

på upplösningen – kom istället eftertexterna. jaha?

nu är det meningen att jag själv skall fundera på vad som

hände sen. kul – nyskapande. jag tycker det är fegt.

skall man berätta en historia, så skall man djävlar i mig

berätta slutet också – fan.

sedan får det gärna vara ett glatt slut för min del.

som det där i jönssonligan-filmen, då doris köpt kuddarna

på ikea fulla med pengar, från kuppen de misslyckades

med i början. det är vad jag kallar ett bra slut.


---------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0