fula norrmän




jag trodde faktisk att det skulle vara enkelt

att sitta och göra sig lustig över gamla

nummer av okej.

men det jag hittat hittills är inte sådär jättekul,

om man bortser från insändarna. därför måste

jag bjuda på några till:

 

signaturen yvonne 19 år frågar sig:

varför är killarna i oslo så fula?

nu har jag fått nog av oslo! jag orkar inte bo

här längre! varför måste killarna i oslo vara

så fula! jag älskar långhåriga och snygga killar –

men tror ni jag hittar dem här i oslo? icke!!!

här finns det bara tråkiga, korthåriga och fula

figurer. dom hajar ingenting.

först Nu har dom börjat låta håret växa – men

när blir det långt? om 2 år?

det är bara att konstatera, oslo är inget ställe för

en snygg brud. det finns förstås några långhåriga

killar här, men gissa hur dom ser ut för övrigt?

jo, dom har runda små glasögon, gula finnar i

ansiktet, fett hår med en massa mjäll och dom

luktar shit. usch!

 

yvonne har uppenbarligen ingen lust att vänta

två år på att det norska håret skall växa.

sen gillar jag hennes sakliga konstaterade att:

dom hajar ingenting. men visst borde de

norska fula killarna lukta drit och inte shit?

 

insändarsidan i okej var vid tiden ett viktigt

forum, kan man konstatera. här talas det inte

bara om musik och film. flera skribenter vill

prata om hur det är att vara tjock, mobbad

eller/och ensam.

 

här finns det utrymme för alla:

fy faaan för synthare!

för alla föräldrar & andra slemgrodor

som hatar hårdrock!

för hitler och tredje riket!

för skolan och aids!

dee snider

 

jag misstänker att det knappast är

den dee snider som skrivit, men

visst är det charmigt att ta avstånd

från tredje riket – år 1985.

--------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0