rosa bandet


jag fortsätter att frossa i gamla nummer

av okej. då responsen på bloggen som

vanligt är obefintlig så har jag ingen aning

om ni vill läsa om det här, men jag tycker

att det är kul.

 

i nr:6 1985 så finns en intervju med

tamburinisten i the pinks, jimmy andersson.

nu skulle man givetvis kunna göra sig lite

rolig kring jimmy och hans karriär – men det

tänker jag inte göra. istället reagerade jag över

de frågor som ställdes under intervjun.

 

det finns ju något som kallas ledande frågor, och

något som skulle kunna kallas för - svävande frågor.

här får vi några exempel på när man blandar

dessa olika frågetyper:

 

intervjuns andra fråga lyder:

har du någon hund?

på detta svarar jimmy:

nej, vi har haft två fåglar, men dom är döda.

vi gav bort dem till grannen som gav dem

kaninmat istället för fågelmat.

 

här skulle man istället kunnat fråga om jimmy har

några djur, inte sant? en annan fråga av samma typ

går bättre:

- spelar du hockey?

här visar det sig att jimmy spelar hockey och

inte fotboll*, basket, handboll eller någon annan

ovanlig sport.

 

en fråga som man misstänker har kommit

till efter en hel del grävande är:

- fick inte du en slalomutrusning i julklapp?

svaret får dock inte jorden att skaka:

- jo, av mamma och pappa.

 

nu vet vi allt om jimmy andersson.

som för övrigt gjort karriär som allsvensk

fotbollsspelare* i degerfors if. (1996-1997)

 


--------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0