fantastiska fyra


den här bloggen ligger som bekant i dvala.

men nu vakna den till för ett ögonblick, ett viktigt ögonblick.

 

idag fyller min son fyra år. jag tänker avstå från meningar som:

fyra år! jag fattar det inte? är han verkligen redan fyra år.

och skriver istället:

att vara far till ett barn måste vara den viktigaste uppgiften

man kan bli tilldelad. att få vara den som skall stötta, lära,

lyssna på, trösta och älska en son. är många gånger större

och mer betydelsefullt än vad man kan ta in.

när vår son är ledsen, rädd eller orolig. så vet han att jag

finns där för honom.

jag skrattar ofta. men inget skratt kan mäta sig med det som

jag delar med min son. när vi skrattar tillsammans, känns det

som det klaraste beviset på att jag är en ganska bra pappa.

vi skall fortsätta att skratta tillsammans, min son och jag.

pappa älskar dig.

-------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0