och den heliga ande


var på dopsamtal igår, då vår son skall döpas på lördag.

inne i kyrkan drivs även en förskola. nyfiken som jag är,

noterade jag att det fanns plastdinosaurier bland barnens

leksaker. så då har ni inte helt förkastat darwins

evolutionsteori, tänkte jag triumferande.


annars är jag lite kluven till hela grejen med dop i kyrkan.

att vi skall stå där och lyssna till hur mycket jesus och hans

farsa älskar vår son. eller om hur underbart trevlig gemenskap

man har inom församlingen.

samtidigt tycker jag att kyrkorna skall användas och prällarna

säkert behövs, jag pyntar dessutom kyrkoskatt.

önskar bara att "alla dom som mött jesus" kunde torka bort

fånflinet ur ansiktet. det är något förljuget över människor som

går och ler i ösregnet en måndagsmorgon i november.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0