det fixar jag kompis...


besökte en pizzeria och köpte

pizzor åt arbetskollegerna.

när jag bad om kvitto så ser de båda

bagarna på mig som om jag frågat efter

en cirkusdvärg med kebabsås.

- kvitto?!?

utbrister  de i kör och ser ut som frågetecken.

- japp, ett kvitto.

sen slår de sina kloka huvuden ihop,

men tvingas snart hämta en tredje bagare.

- han kan kassan, säger de svartmustiga

piff & puff-kopiorna och ler tveksamt.

det visar sig att inte heller danillo är

någon klippa på kassamaskinen. men

lyckas efter viss möda få ut en halvmeters

remsa, där suddiga siffror någonstans på

mitten bilder beloppet.

 

pizzorna fixade de på tio minuter, dessvärre

tog det lika lång tid att få ut ett kvitto.

de där tre snubbarna har säkert

inte rent mjöl i degen.


----------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0