det finns bara en tom


fy fan för alla prisbelönta och hyllade dokumentärer.

varför skriver jag så?

därför att alla hyllade och prisbelönta

dokumentärer suger åsneröv.

 

jag har tagit upp det tidigare på min blogg.

då spydda jag galla över ”maggan slaggar

på balkongen”, eller vad den nu hette.

den var prisbelönt.

 

samma sak gäller för bananas och

videocracy – hyllade, prisbelönta och skitkassa.

de lyckas bara skrapa lite på ytan, men i försnacket får

man uppfattningen att bomber skall brisera.

 

kvällens dokumentär handlar om en

skogstok som kramar grizzlybjörnar.  

(ni kanske minns trailern från os i vancouver,

som kördes ungefär 97 000 gånger.)

jag tänker inte se den, då den garanterat är askass.

 

tips på andra dokumentärer man bör avstå:

big john – norsk skit.

samtliga michael moores filmer  – förljugna och vinklade.

suzzie tapper, jag har parkinsson – nähä?

hr: landshövding – när trist går bärsärk.

 

sen finns det en massa bra dokumentärer också.

dem hittar du överallt, men försäkra dig om att

de inte kammat hem ett enda pris.

------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0