insnöad



så gulliga att man skulle vilja äta upp dem, inte sant?

maskotarna för os i vancouver, det os som drar igång om

ett par veckor, typ. och som jag längtar.

äntligen några veckor av sport på varenda tv-kanal värd namnet.

jag vill nästan våldföra mig på vår tv av upphetsning - redan nu.

det är som sportlov för vuxna, där jag bara behöver titta på.

nedbäddad under en filt på bästa platsen i soffan (förutsatt att

min fästmö inte skall titta, då det blir nästbästa plasten i soffan),

ligger man och kurar.

samtidigt som man ser på hur världens bästa på att åka skidor,

kälke och skridskor – åker skidor, kälke och skridskor.

 

på en annan kanal spelas det hockey eller åks snowboard.

man behöver bara zappa lätt på kotrollen för att kastas in i

en annan rafflande kamp på snö eller is. nu vet jag att det finns

dem som inte alls förstår sig på tjusningen med att titta på

sport på tv. men dom har fel – det är vi som inte förstår

oss på dem, inte tvärtom?

dessutom uppfanns tv:n bara för att man skulle kunde

sända sport.

jag tänker i varje fall ligga där och lapa i mig så mycket sport

jag bara orkar. gärna tillsammans med min son, som den

curligförälder jag redan är.

------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0