ett sådant kräk


att blogga om sitt hälsotillstånd måste vara något

av det tråkigaste man kan utsätta sina läsare för.

stjäla dyrbar tid åt att beskriva ett sjukdomsförlopp,

kan det bli tristare?

därför tänkte jag berätta lite om när vinterkräksjukan

kom på oanmält hembesök.

nåväl, jag skall bespara er beskrivningen av mina

kaskader, mitt jämmer och min arma kropp.

 

ändå kan jag inte (nu när jag är på benen igen) låta bli

att fascineras över detta grymt elaka, men också grymt

effektiva virus.

jag kan se framför mig hur de andra virusen stannar

upp och hur sorlet avtar, då vinterkräkviruset kliver

in på det årliga viruskonventet i hong kong.

hur det viskas bland mässlingsvirus och påssjukevirus:

- pss, där kommer han. fy fan han ser stark ut i år också.

- jag hörde att han sänkte ett irländskt rugbylag på ett par

timmar. 13 vuxna karlar låg och snyfta i sina egna spyor.

- han är brutal… och rätt snygg också…

 

hur effektivt vore det inte att använda kräkåbaj-virus

som ett vapen i krig? hur kaxig är den soldat som legat

och vomerat i ett par timmar och knappast törs böja

sig ner för att knyta skorna, då någon ber honom att

gå ut och slåss?

- kriga? nu? jag vill bara ha en halv tesked nyponsoppa

och 14 timmars sömn.

 

en liten hjälp inför sommarens badsäsong är det också.

vinterkräksjuksvirusbanta – töm i form till sommaren.

skulle kunna vara en klämmig framsida

på aftonbladets söndagsbilaga.

-----------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0